Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT: Czekamy na nowe A220 w dwóch wariantach
fot. Wojte Biały/ZDG TORDorota Dmuchowska, członek zarządu PLL LOT do spraw operacyjnych
Dostawy nowych samolotów wąskokadłubowych A220 produkcji Airbusa pomogą PLL LOT w budowaniu silnej pozycji na rynku. Maszyny nowej generacji będą nie tylko wygodniejsze, ale i oszczędniejsze od dotychczasowych – stwierdziła podczas Kongresu Rynku Lotniczego członek zarządu PLL LOT do spraw operacyjnych Dorota Dmuchowska.

Przedstawicielka przewoźnika omówiła korzyści, jakie wiążą się dla firmy z zakupem samolotów nowej generacji – Airbusów A220, znanych polskim pasażerom od kilku lat choćby z floty airBaltic. – To dla naszej linii skok w przyszłość. Zalety, którymi chcemy konkurować, to między innymi komfort, ergonomia kabiny, niższy hałas, większe okna i duże półki bagażowe – wyliczyła.

Spalanie na pasażera niższe o jedną czwartą

Ważną rolę odgrywa zwłaszcza ten ostatni atut: jak stwierdziła Dmuchowska, dziś w podróżach biznesowych, zwłaszcza – krótkich, coraz więcej pasażerów chce mieć bagaż przy sobie. – Zapewni to możliwość lepszego lokowania bagażu i poprawi komfort pasażerów, pozwalając uniknąć denerwującej odprawy bagażu, której nie lubią ani pasażerowie, ani przewoźnicy – uzasadniła.

Przewagi konkurencyjne, które zamierza uzyskać LOT dzięki nowym maszynom, to także zalety operacyjne: emisja mniejszej ilości CO2 i wyższa efektywność paliwowa (nawet o 25% mniej spalanego paliwa w przeliczeniu na pasażera niż w maszynach starszej generacji). – Przełoży się to na niższe koszty. Na otwarcie CPK chcemy korzystać z możliwości rozwojowych. Taką możliwość dadzą nam też nowe połączenia i zwiększona częstotliwość. Pozwoli to na większą konkurencyjność wobec przewoźników zarówno niskokosztowych, jak i sieciowych – zapowiedziała mówczyni.

Dwa warianty poprawią elastyczność

Jak pisaliśmy w sierpniu, LOT prawdopodobnie zdecyduje się na konwersję zamówienia, tak by część samolotów została dostarczona w mniej pojemnym wariancie A220-100. Teraz członek zarządu przewoźnika potwierdziła tę tezę, zaznaczając jednak, że dokładnych proporcji między wariantami -100 i -300 jeszcze nie ustalono. Dzięki zamówieniu obu wersji LOT będzie mógł lepiej dopasować proporcje mniejszych i większych egzemplarzy do potrzeb swojej siatki.

– Lotnictwo jest zaskakiwane różnymi wydarzeniami na świecie i ich konsekwencjami, do których musimy się dostosowywać. Różnice w zasięgu, wielkości i liczbie foteli umożliwią rozważanie nowych kierunków. Co więcej, duża część naszych pasażerów jest świadoma ekologicznie – i ten czynnik ma dla nich znaczenie przy wyborze przewoźnika – stwierdziła Dmuchowska, zaznaczając, że dzięki nowym maszynom LOT zmniejszy swój ślad węglowy.

Zaznaczyła też, że LOT nie ma planu wyjścia z lotnisk regionalnych po otwarciu CPK. Kwestię tę omówiliśmy szerzej w osobnym tekście.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Gatwick: Rząd UK zatwierdza projekt budowy drugiej drogi startowej

Infrastruktura i lotniska

„Niezgodne z prawem środki przymusu”. Apel Rosji do ICAO

Prawo i polityka

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Biznes i przemysł

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Pozostałe z wątku:

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Pasażer i linie lotnicze

Etihad: Loty Abu Zabi – Warszawa codziennie

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Gatwick: Rząd UK zatwierdza projekt budowy drugiej drogi startowej

Infrastruktura i lotniska

„Niezgodne z prawem środki przymusu”. Apel Rosji do ICAO

Prawo i polityka

Zobacz również:

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Już 7,7 mln pasażerów w 2025

Mateusz Kieruzal 23 września 2025

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Biznes i przemysł

Litwa chce więcej rejsów LOT

Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Mateusz Kieruzal 20 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij